Z POWER-em w świat…
Zakończyliśmy projekt POWER Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II. Zachęcając do udziału w kolejnych edycjach projektów zawodowych, przedstawiamy Wam nasz projekt w pigułce.
Kolejne projektowe wyzwanie w Zespole Szkół Budowlanych zakończyło się sukcesem. Projekt POWER Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II jest już piątym projektem, którego głównymi celami jest rozwój umiejętności zawodowych, językowych i międzykulturowych. Tym razem naszymi partnerami byli Zakład Promowania Kształcenia Zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii (Niemcy) oraz Średnia Zawodowa Szkoła Budowlana w Żylinie (Słowacja), u których nasi uczniowie odbyli trzy dwutygodniowe praktyki.
Projekt składał się z trzech etapów: zajęć przygotowawczych, stażu i ewaluacji oraz upowszechniania. W ramach przygotowań nasi uczniowie wzięli udział w zajęciach zawodowych, językowych, kulturowych i pedagogicznych. Wszystkie te zajęcia miały być wstępem do właściwego etapu, czyli wyjazdu na praktykę zawodową za granicę.
Dwie dziesięcioosobowe grupy uczniów (aranżacji wnętrz i budownictwa) wybrały się na staż do Słowacji, gdzie uczyły się wykonywania prac wykończeniowych we wnętrzach: kafelkowania, malowania, wykonywania podwieszanych sufitów z karton-gipsu i kafelkowych mozaik. Nie tylko czas praktyki stażyści spędzili ciekawie, partner zorganizował również bardzo bogaty czas wolny – zwiedzanie zamków Budatin i Oravsky Podzamok, kąpiele w źródłach termalnych w Rajeckych Teplicach, laserowy paintball, kręgle czy nauka nowego dla nas sportu – kin-ball.
Trzecia grupa, 18 uczniów, wyjechało do Niemiec, gdzie w Brandenburgu ćwiczyli umiejętności wykonywania tarasu, patia z różnorodnego kamienia naturalnego i betonu. I tam czas wolny był świetnie zorganizowany – uczniowie zwiedzili Berlin, Poczdam, bawili się też w Tropical Island, na miejscu natomiast rozwijali znajomości ze stażystami z innych krajów podczas wieczorków integracyjnych, bilarda i piłkarzyków.
Po powrocie ze stażu nadszedł czas, by uczniowie pokazali, czego się nauczyli. Swoje umiejętności wykorzystali w doskonały sposób – łącząc pracę z pomocą innym. Część uczniów wykonała remont kilku sali szpitalnych na oddziale dermatologii Szpitala Wojewódzkiego na ulicy Katowickiej, część wyremontowała pomieszczenia wspólne w Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu. Jest to dowód na to, że można osiągać korzyści ze współpracy ze środowiskiem lokalnym – nasi uczniowie pokazali i sprawdzili swoje umiejętności, placówki lokalne mają pięknie przygotowane pomieszczenia.
Innym ciekawym sposobem na sprawdzenie własnych umiejętności były konkursy projektów oraz warsztaty przeprowadzone dla uczniów klas technikum ZSB, podczas których stażyści jako trenerzy kierowali pracą swych kolegów, by ci jak najwięcej nauczyli się, bazując na świeżym doświadczeniu uczestników projektu.
Projekt zakończyła konferencja, podczas której zaproszonym gościom, z organu prowadzącego, kuratorium oświaty, RCRE, CKP, pracodawcom i wielu innym zaprezentowano projekt i jego wyniki.
Wniosek z obserwacji umiejętności i satysfakcji uczestników jest jeden – należy nadal brać udział w tego typu projektach, ponieważ zapewniają one zupełnie nową i inną jakość nauczania, niż ta dostępna w szkole. Wiadomo, że im ciekawsze i bardziej różnorodne formy, tym lepszy efekt nauczania, stąd też bez wahania zapraszamy naszych uczniów do kolejnego projektu: ZSB w Opolu – kompetencje uczniów to sukces!
Zapraszamy do zerknięcia na prezentację „Podsumowanie”.
Warsztaty z POWER – em
12 czerwca 2018 w Zespole Szkół Budowlanych im. Papieża Jana Pawła II odbyły się konferencja i warsztaty podsumowujące projekt POWER VET Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego opolskiej budowlanki – edycja II.
O godzinie 9.30 dyrektor ZSB, mgr Violetta Szczepkowska, powitała serdecznie młodzież oraz zaproszonych gości. Było nam bardzo miło, że swą obecnością zaszczycili nas m.in. Krystyna Dworecka – zastępca Naczelnik Wydziału Oświaty, przedstawiciele Kuratorium Oświaty – Halina Pilarz i Joanna Wnuk, przedstawiciele Wydziału Oświaty – Sylwia Orlik i Jolanta Kurtyka, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych – Urszula Kowalczyk, prezes Opolskiej Izby Gospodarczej, Henryk Galwas, przedstawicielka Regionalnego Centrum Rozwoju Edukacji, Bronisława Niespor, przedstawiciele patronackich firm: OPEX, Multiservis, Szpitala Wojewódzkiego w Opolu, Domu Pomocy dla Kombatantów, pracodawcy i rodzice.
Koordynator projektu, Joanna Banaszewska, wraz z przedstawicielami poszczególnych mobilności zaprezentowali projekt, jego etapy, staże, efekty. Dyrekcja wręczyła nagrody uczniom szczególnie wyróżniającym się podczas staży: Marcelowi Klimas, Tomaszowi Chudala, Danielowi Jobczyk. Nagrody otrzymali też zwycięzcy konkursów projektu mozaiki (Joanna Krupska, Wojciech Michalski) i projektu zagospodarowania terenu zieleni przy szpitalu wojewódzkim w Opolu (Oliwia Owczarek, Karolina Janczyk). Rozdano również certyfikaty ZSB. Na zakończenie konferencji przekazano informację o wygraniu kolejnego projektu, Erasmus+, przedstawiono go krótko i zachęcono do udziału w nim.
Druga część dnia poświęcona była warsztatom, w których udział wzięli uczniowie klas technikum (1ta, 2ta, 2tb, 3ta). Uczestnicy projektu podzielili się na dwie grupy mentorskie, których zadaniem było przekazanie zdobytej wiedzy i umiejętności swoim kolegom. Jedna z grup trenerskich uczyła projektowania miejsc relaksu z wykorzystaniem różnego rodzaju nawierzchni, druga natomiast przekazywała innym swe umiejętności z zakresu tworzenia mozaik. Grupy trenerskie najlepiej wykonujące swe zadania zostały zagrodzone.
Pozostaje nam już tylko zaprosić Was serdecznie do wzięcia udziału w kolejnej edycji projektów zawodowych. Informacje już we wrześniu!!!
Podsumowanie projektu POWER VET – Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II
Harmonogram zakończenia – 12 CZERWCA 2018
9.30 – konferencja podsumowująca projekt
10.30 – warsztaty
W konferencji i warsztatach biorą udział klasy technikum: 1TA, 2TA, 2TB, 3TA.
Klasy 1TA i 2TB (architektura krajobrazu) – udział w warsztatach projektowania
Klasy 2TA, 2TB (budownictwo), 3TA – udział w warsztatach mozaiki
Opieka na warsztatach:
- Banaszewska
- Jarocka – Kozioł
- Gierczak
- Jakubiec
Kolejny dobry uczynek w ramach projektu POWER!
Po pracach wolontariackich w Szpitalu Wojewódzkim przy ulicy Katowickiej nadszedł czas na wsparcie Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu. Uczniowie Zespołu Szkół Budowlanych, uczestnicy projektu POWER, remontują, malują i odświeżają korytarze i pomieszczenia DPS-u przy ulicy Chmielowickiej 6. Prace remontowe w Domu Pomocy Społecznej są elementem ewaluacji projektu POWER „Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki” – edycja II”. Po powrocie ze stażu jego uczestnicy udowadniają wysoki poziom praktycznych umiejętności, które zdobyli podczas mobilności. A wszystko to w ramach bezinteresownej pomocy społeczności Publicznego Technikum nr 6 kierowanej do starszych ludzi. Dzięki ogromnej pracy i dużemu zaangażowaniu dyrekcji szkoły oraz uczniów, z wyremontowanych pomieszczeń cieszy się personel oraz sami mieszkańcy.
PLAN UPOWSZECHNIANIA I EWALUACJI projektu POWER Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki
MOBILNOŚĆ 1 (Słowacja-aranżacja):
– konkurs projektów mozaiki kafelkowej,
– wykonanie prac remontowych w Domu Kombatanta w Opolu,
– przeprowadzenie warsztatów budowlanych dla uczniów klasy 3ta i 2 tb (aranżacja wnętrz, budownictwo),
MOBILNOŚĆ 2 (Słowacja-budownictwo):
– przeprowadzenie prac remontowych w szpitalu wojewódzkim w Opolu,
– warsztaty budowlane na budowie firmy OPEX,
– stworzenie prac posadzkarsko – okładzinowych podczas warsztatów budowlanych,
MOBILNOŚĆ 3 (Niemcy-budownictwo)
– konkurs projektów zagospodarowania przestrzeni terenu szpitala wojewódzkiego w Opolu,
– wykonanie makiety zwycięskiej pracy,
– przeprowadzenie warsztatów projektowania dla uczniów klas 1 ta, 2ta, 2tb (aranżacja wnętrz, architektura krajobrazu),
Ponadto wszyscy uczestnicy wezmą udział w konferencji podsumowującej projekt POWER Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki, która odbędzie się 12 czerwca 2018r.
POWER VET I NOWE UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW ZSB…
Uczniowie ZSB – technicy aranżacji wnętrz, budownictwa i architektury krajobrazu w ramach projektu POWER spędzili dwa tygodnie w Ośrodku Szkolenia Zakładu Promowania Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii. Jak można podsumować ten czas? MY jesteśmy zadowoleni i z NAS są zadowoleni.
Program pobytu sprawiał, że nie mogliśmy się nudzić. Od poniedziałku 5 marca do piątku 16 marca, przez cały czas – jak nie pracowaliśmy, to jeździliśmy na wycieczki zawodowe; jak nie wycieczki zawodowe, to rekreacyjne; jak nie wycieczki, to rozrywkowe wyjścia. Cały czas coś się działo.
W ramach praktyki uczyliśmy się przede wszystkim żmudnej, ciężkiej, ale efektownej sztuki brukowania – ćwiczyliśmy pomiary niwelatorem, na bazie rysunków technicznych układaliśmy bruk w różnorodnych strukturach. Nauczyliśmy się pracy z kamieniem naturalnym i betonem. Potrafimy ułożyć kostkę na powierzchni płaskiej, umiemy też łączyć ze sobą różne rodzaje kostki. Umiejętności te przydadzą się i w pracy architekta krajobrazu (w wykonywaniu obiektów małej architektury krajobrazu), i aranżera wnętrz (w tworzeniu patia czy tarasu), i budowlańca.
Wycieczki zawodowe również wiele nam dały – w parkach i budynkach użyteczności publicznej mogliśmy obserwować, w jaki sposób architekcie zaprojektowali i jak wykonano za pomocą brukowania projekty patia, ścieżek, placów. I tak zwiedziliśmy w Poczdamie Biosferę oraz park Sans Soucci, w Berlinie Ogród Botaniczny (największy w Europie).
Czas wolny zaplanowany był równie intensywnie. Zwiedziliśmy w Berlinie Potsdamer Platz, Reichstag, Bramę Brandenburską, pomnik Holocaustu, Czerwony Ratusz i Aleksander Platz. Sporo frajdy dały nam też zakupy w Primark. Oprócz tych atrakcji relaksowaliśmy się w Tropical Island, gdzie multum rozrywek sprawiło, że poczuliśmy się jak dzieci. Na miejscu natomiast mieliśmy dostęp do bilarda, tenisa stołowego i piłkarzyków – i tak aktywnie mogliśmy spędzać popołudnia.
Warto też wspomnieć o sympatycznych wieczorkach integracyjnych z młodzieżą niemiecką, kształcącą się w naszym ośrodku oraz z grupą Łotyszy, którzy – podobnie jak my – przebywali na stażu z projektu unijnego. Doświadczenia te otwierają nas na inne nacje i kultury.
Na zakończenie stażu uroczyście wręczono nam Certyfikaty Ośrodka Szkolenia, otrzymaliśmy podziękowania za solidną pracę. I… na horyzoncie zamajaczyło nam Opole…
Jakie są nasze wrażenia? Co można przekazać innym uczniom naszej szkoły?
Tylko jedno – bierzcie udział w projektach zawodowych, bo po prostu warto!!!
LISTA UCZESTNIKÓW STAŻU – NIEMCY, BRANDENBURG.
Lp. | Nazwisko i imię |
1. | Mika Łukasz – 2tb |
2. | Wiench Julia – 2tb |
3. | Czyż Martyna – 2ta |
4. | Jędrzejewska Paulina – 3ta |
5. | Wistuba Julia – 2ta |
6. | Gebauer Magdalena – 2ta |
7. | Janczyk Karolina – 2ta |
8. | Kopiec Sandra – 2ta |
9. | Młyńska Wiktoria – 2ta |
10. | Pietrzak Alicja – 2tb |
11. | Hendzel Karolina – 3ta |
12. | Guszpit Marta – 2ta |
13. | Owczarek Oliwia –2ta |
14. | Piechaczek Agnieszka – 3ta |
15. | Szymczak Kamila – 2ta |
16. | Rohn Kamila – 2ta |
17. | Klimas Marcel – 2tb |
18. | Jambor Dawid – 2tb |
NIE ZAPOMNIEĆ!!!
- dowodu osobistego / paszportu,
- karty NFZ,
- leków.
PROTOKÓŁ NABORU UCZESTNIKÓW MOBILNOŚCI
CZĘŚĆ 2 (wyjazd na staż)
projekt Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II o numerze POWERVET-2017-1-PL01-KA102-036569 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe
Komisja naboru po przeliczeniu punktów określonych w części 2 regulaminu naboru, ustaliła listę główną i rezerwową mobilności.
Mobilność 3 – Niemcy (2ta, 2ta, 3ta)
Nazwiska osób | Liczba punktów – max 80 pkt. | |
1 | Gebauer Magdalena | 78,5 |
2 | Skopek Natalia | 78,5 |
3 | Klimas Marcel | 76 |
4 | Owczarek Oliwia | 76 |
5 | Czyż Martyna | 75,5 |
6 | Wistuba Julia | 74 |
7 | Guszpit Marta | 73,5 |
8 | Kopiec Sandra | 73 |
9 | Młyńska Wiktoria | 72,5 |
10 | Jambor Dawid | 71 |
11 | Janczyk Karolina | 71 |
12 | Mika Łukasz | 71 |
13 | Wiench Julia | 71 |
14 | Rohn Kamila | 69,5 |
15 | Szymczak Kamila | 69 |
16 | Pietrzak Alicja | 68,5 |
17 | Jędrzejewska Paulina | 65,5 |
18 | Hendzel Karolina | 61,5 |
Lista rezerwowa:
- Piechaczek Agnieszka – 60,5
KIN-BALL – czym to się je?
SPRÓBUJEMY ??? – SPRÓBUJEMY!!!
Pozdrawiamy ze Słowacji:). Całość naszego pobytu chcieliśmy opisać po powrocie ze stażu, ale musimy, po prostu MUSIMY podzielić się z Wami wrażeniami z wczorajszego dnia. Po raz pierwszy w życiu zetknęliśmy się z grą zwaną kin-ball. Na początku podeszliśmy do niej nieufnie – dziwna gra, niejasne zasady, wielka piłka ( w domyśle – ciężka…)… A tu niespodzianka – piłka o średnicy 120cm waży tylko 1 kg. Zasady rozjaśniają się w trakcie trwania gry. Efekt? – nie chcieliśmy zejść z boiska! Świetny i bardzo ciekawy sposób na ruch, zresztą wymyślony w Kanadzie w latach 80-tych, by przeciwdziałać otyłości dzieci i znaleźć jakiś interesujący sposób rekreacji. W Polsce kin-ball nie jest znany, mamy więc szansę stać się u nas prekursorem tej dyscypliny! Tylko będziemy się uśmiechać do Pani Dyrektor, żeby zakupiła nam piłkę i hejaaaa, na boisko:).
POWRÓT DO DOMU, czyli zmęczeni, ale szczęśliwi…
Wróciliśmy ze stażu ze Słowacji… Bardzo zmęczeni, ale też bardzo szczęśliwi…
Chcielibyśmy oddać wszystkie wrażenia na raz, ale to po prostu się nie uda. Nasze „sprawozdanie” podzielimy więc na części.
s
Na pierwszy ogień pójdą praktyki zawodowe. W ramach kształcenia zawodowego przez dwa tygodnie zajmowaliśmy się tym, co przyda nam się w praktycznej pracy aranżera wnętrz: uczyliśmy się kafelkowania, tworzenia mozaik,
rozwijaliśmy umiejętności malowania odręcznego, technicznego i ściennego oraz poszerzyliśmy kompetencje z zakresu suchej zabudowy, w ramach której skonstruowaliśmy m.in. sufit kasetonowy ( z karton-gipsu).
Wszystkie te umiejętności są dla nas bardzo ważne, ponieważ nasza praca nie będzie tylko polegała na wykonaniu projektu wnętrz. Chcemy mieć tę przewagę nad innymi, by umieć samodzielnie wykonać różne prace ogólnobudowlane.
Drugim plusem był znakomicie zorganizowany czas wolny. Rozrywek nie brakowało: graliśmy w kręgle, w laserowego paintballa, w halowego hokeja, w fantastycznego – opisanego już wcześniej – kinballa. Mogliśmy też korzystać z dobrze zaopatrzonej siłowni.
Oprócz tego zapoznawaliśmy się z historią Słowacji – zwiedziliśmy Żylinę oraz zamki: Budatin i Oravsky Podzamok. Mieliśmy też okazję podziwiać szopkę betlejemską, wykonaną przez ludowego twórcę, Josefa Pekarę, który dzieło swe budował przez 40 lat.
Największe wrażenie wywarła na nas chyba jednak wizyta w Rajeckich Teplicach, gdzie spędziliśmy dwie godziny korzystając z wód termalnych w otoczeniu starożytnej (prawie:)) scenerii.
Na zakończenie stażu otrzymaliśmy Certyfikaty, które wzbogacą nasze cv i przydadzą się w pracy zawodowej.
Bardzo sobie chwalimy staż – uważamy że tego rodzaju projekty jak POWER VET znacznie poszerzają nasze umiejętności zawodowe i językowe, rozwijają horyzonty, uczą szacunku wobec innych, odmiennych kultur. Polecamy gorąco wszystkim uczniom wzięcie udziału w tego typu inicjatywach – z pewnością nie będziecie żałować!!!
KIN-BALL – czym to się je?
SPRÓBUJEMY ??? – SPRÓBUJEMY!!!
Pozdrawiamy ze Słowacji:). Całość naszego pobytu chcieliśmy opisać po powrocie ze stażu, ale musimy, po prostu MUSIMY podzielić się z Wami wrażeniami z wczorajszego dnia. Po raz pierwszy w życiu zetknęliśmy się z grą zwaną kin-ball. Na początku podeszliśmy do niej nieufnie – dziwna gra, niejasne zasady, wielka piłka ( w domyśle – ciężka…)… A tu niespodzianka – piłka o średnicy 120cm waży tylko 1 kg. Zasady rozjaśniają się w trakcie trwania gry. Efekt? – nie chcieliśmy zejść z boiska! Świetny i bardzo ciekawy sposób na ruch, zresztą wymyślony w Kanadzie w latach 80-tych, by przeciwdziałać otyłości dzieci i znaleźć jakiś interesujący sposób rekreacji. W Polsce kin-ball nie jest znany, mamy więc szansę stać się u nas prekursorem tej dyscypliny! Tylko będziemy się uśmiechać do Pani Dyrektor, żeby zakupiła nam piłkę i hejaaaa, na boisko:).
WYNIKI REKRUTACJI DO WYJAZDU NA STAŻ – SŁOWACJA MOBILNOŚĆ 1
KOMISJA NABORU w składzie:
- Joanna Banaszewska – koordynator projektu, realioznawstawo
- Rafał Brachmański – kurs języka niemieckiego
- Łukasz Kociołek – kurs zawodowy
- Marek Woźniak – warsztaty pedagogiczne
po przeliczeniu punktów określonych w części 2 regulaminu naboru, ustaliła listę główną i rezerwową mobilności.
Nazwiska osób | Liczba punktów – max 80 pkt. | |
1 | Lupa Patrycja | 80 |
2 | Krupska Joanna | 78 |
3 | Pałaszczuk Agata | 78 |
4 | Michalski Wojciech | 77,50 |
5 | Chudala Tomasz | 72 |
6 | Markuszewska Sylwia | 56,75 |
7 | Kozielec Weronika | 51 |
8 | Grund Weronika | 50,50 |
9 | Niezgoda Natalia | 44 |
10 | Ogińska Agnieszka | 38 |
Lista rezerwowa – Biżek Aleksandra
Wszystkim serdecznie gratulujemy!!!
Wyjazd 19.11, o g.14.00 z parkingu przy ul.1 maja.
Obowiązkowe spotkanie z rodzicami – 14.11.2017r. o g.16.00 w sali nr 17 !!!
PROJEKT PARTNERSKI, CZYLI SŁOWACY W OPOLU…
Zespół Szkół Budowlanych im. Papieża Jana Pawła II w zeszłym roku podpisał Porozumienie Partnerskie ze Średnią Szkołą Budowlaną ze słowackiej Żyliny. Porozumienie objęło m.in. organizowanie wymian młodzieży w ramach projektów unijnych. I tak też się stało – obecnie nasza młodzież w ramach projektu POWER Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II przebywa na stażu w Żylinie, kolejna już szykuje się do wyjazdu. Ale droga nie prowadzi tylko w jedną stronę – i do nas przyjeżdżają uczniowie słowaccy. I o tym słów parę…
15 października 2017 w ramach projektu Erasmus+ przyjechała do nas na dwa tygodnie grupa słowackich instalatorów, by zdobyć wiedzę na temat alternatywnych źródeł energii. ZSB zorganizowało dla nich cały pobyt: zakwaterowanie, wyżywienie, praktyczną naukę zawodu oraz czas wolny. W ramach stażu zawodowego Słowacy odbyli zajęcia w Centrum Kształcenia Praktycznego, warsztaty w ZSB, szkolenie w firmie Hewalex (Czechowice-Dziedzice) oraz zwiedzanie zakładu Energetyki Cieplnej Opolszczyzny (ECO S.A.). Ale projekty to nie tylko kształcenie zawodowe, wobec czego przygotowaliśmy dla naszych gości bogate zajęcia na czas wolny. Uczestnicy stażu zwiedzili Opole i Kraków, byli w Aquaparku we Wrocławiu, grali w kręgle, bilard i paintball. Na koniec pobytu otrzymali certyfikaty, które z pewnością przydadzą się w ich życiu zawodowym.
Dlaczego warto tworzyć projekty wymian uczniowskich? Ponieważ wszyscy odnosimy z nich korzyści. Szkoły uczą się nowych metod pracy, poszerzają swoją ofertę edukacyjną, uczestnicy zdobywają nowe kompetencje zawodowe, które będą ich dodatkowym atutem na rynku pracy, otwierają się na inne kultury, rozwijając swą europejskość, uczą się też języków obcych, niezbędnych we współczesnym świecie.
Podsumowując, zbliża się termin składania nowych wniosków projektowych i my wiemy już, że kolejny raz będziemy się starać o wzięcie w nich udziału…
C.D – PROJEKT POWER – ŻYLINA – SŁOWACJA
W trakcie pierwszego tygodnia pobytu uczniowie naszej szkoły mieli okazję poznać Słowackie Centrum Zajęć Praktycznych (SCZP), gdzie młodzież szkolna zdobywa tu wiedzę praktyczną w zawodach budowlanych oraz mechanicznych. Nasza młodzież z kolei uczestniczy w ramach Projektu Power w zajęciach praktycznych na terenie szkoły-internatu w pobliżu SCZP, gdzie pod okiem instruktora praktycznej nauki zawodu przez dwa tygodnie doskonali wiedzę praktyczną oraz teoretyczną z zakresu systemów suchej zabudowy. Projekt Power to jednak nie tylko nauka i doskonalenie kompetencji zawodowych to również dostarczanie uczestnikom wiele ciekawych form aktywnego spędzania czasu wolnego po zajęciach. :):):)
Doskonalenie wiedzy praktycznej:
Doskonalenie wiedzy teoretycznej:
Czas wolny po zajęciach:
PROJEKT POWER – ŻYLINA – SŁOWACJA -ROZPOCZĘTY
W ramach projektu POWER uczniowie Zespołu Szkół Budowlanych im. Papieża Jana Pawła II od dnia 05.11.2017r. rozpoczęli część praktyczną w mieście Żylina – Słowacja. Cel projektu zakłada mi.in.:
– podnoszenie poziomu kształcenia umiejętności i kompetencji kluczowych,
– budowanie potencjału kształcenia zawodowego nie tylko Zespołu Szkół Budowlanych, ale też na rynku edukacji lokalnej poprzez upowszechnianie dobrej praktyki,
– promowanie współpracy międzynarodowej i partnerstwa,
– promowanie mobilności uczniów jako doskonałej formy poszerzania umiejętności zawodowych, językowych i osobistych,
– modyfikacja programów nauczania, w efekcie zaś modernizacja systemu kształcenia w szkole,
– wprowadzenie innowacyjności w zawodzie technik aranżacji wnętrz
– poprawa jakości kształcenia języka obcego, szczególnie języka obcego zawodowego,
– inspirowanie nauczycieli do działań mających wpływ na jakościowy rozwój pracy z młodzieżą,
– budowanie ściślejszych związków, zacieśnianie współpracy między szkołą, pracodawcami a rynkiem pracy,
– podnoszenie poziomu wiedzy z zakresy znajomości innych kultur, krajów wśród uczestników projektu,
– poszerzanie możliwości rozwoju osobistego uczniów.
WYNIKI REKRUTACJI DO WYJAZDU NA STAŻ – SŁOWACJA MOBILNOŚĆ 2
KOMISJA NABORU w składzie:
- Joanna Banaszewska – koordynator projektu, realioznawstawo
- Rafał Brachmański – kurs języka niemieckiego
- Łukasz Kociołek – kurs zawodowy
- Marek Woźniak – warsztaty pedagogiczne
po przeliczeniu punktów określonych w części 2 regulaminu naboru, ustaliła listę główną i rezerwową mobilności.
Mobilność 2 – Słowacja (budownictwo)
Nazwiska osób | Liczba punktów – max 80 pkt. | |
1 | Brzeźniak Kewin | 75,50 |
2 | Sordoń Mateusz | 75,50 |
3 | Oziębłowski Dawid | 73,25 |
4 | Cichoń Jakub | 72,50 |
5 | Gaweł Maciej | 69,75 |
6 | Bednarek Justyna | 69 |
7 | Jobczyk Daniel | 69 |
8 | Kikta Maksym | 69 |
9 | Czykieta Michał | 65,50 |
10 | Rudolf Anna | 64 |
Lista rezerwowa:
- Czechowska Edyta
- Klimas Marcel
GRATULUJEMY!!!
Obowiązkowe spotkanie z rodzicami – 31.10.2017r. o g.15.30 w sali nr 17 !!!
UWAGA!!! MOBILNOŚĆ 1!!! W dniu 10.10 zamiana zajęć – zamiast zajęć realioznawstwa odbędą się warsztaty sztukatorskie. Zajęcia realio odbędą się 24.10.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ PRZYGOTOWAWCZYCH
HARMONOGRAM ZAJĘĆ – mobilność 1
(Słowacja – aranżacja wnętrz, 3ta)
Zajęcia odbywają się we wtorki w godzinach 15.30 – 20.00
Lp. | Data | Sala | Zajęcia | Prowadzący |
1. | 19.09 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
2. | 26.09 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
3. | 3.10 | 5 | sztukatorstwo | Ł.Kociołek |
4. | 10.10 | 17/34 | realioznawstwo | J.Banaszewska |
5. | 17.10 | 4 | warsztaty pedagog | M.Woźniak |
6. | 24.10 | 5 | sztukatorstwo | Ł.Kociołek |
7. | 31.10 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
8. | 7.11 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
9. | 14.11 | 17 | realioznawstwo | J.Banaszewska |
HARMONOGRAM ZAJĘĆ – mobilność 2
(Słowacja – budownictwo, 2tb, 2b, 4tb)
Zajęcia odbywają się w czwartki, wtorki w godzinach 15.30 – 20.00
Lp. | Data | Sala | Zajęcia | Prowadzący |
1. | 21.09 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
2. | 28.09 | 5 | sztukatorstwo | Ł.Kociołek |
3. | 3.10 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
4. | 5.10 | 4 | warsztaty pedagog | M.Woźniak |
5. | 10.10 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
6. | 12.10 | 5 | sztukatorstwo | Ł.Kociołek |
7. | 19.10 | 17/34 | realioznawstwo | J.Banaszewska |
8. | 26.10 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
9. | 31.10 | 17 | realioznawstwo | J.Banaszewska |
HARMONOGRAM ZAJĘĆ – mobilność 3
(Niemcy – aranżacja wnętrz, architektura krajobrazu, 2ta, 2tb, 3ta)
Zajęcia odbywają się w czwartki w godzinach 15.30 – 20.00
Lp. | Data | Sala | Zajęcia | Prowadzący |
1. | 16.11 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
2. | 23.11 | 34 | AutoCAD | A.Jarocka – Kozioł |
3. | 30.11 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
4. | 7.12 | 34 | AutoCAD | A.Jarocka – Kozioł |
5. | 14.12 | 17/34 | realioznawstwo | J.Banaszewska |
6. | 04.01 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
7. | 11.01 | 34 | AutoCAD | A.Jarocka – Kozioł |
8. | 1.02 | 17 | język niemiecki | R.Brachmański |
9. | 8.02 | 34 | AutoCAD | A.Jarocka – Kozioł |
10 | 15.02 | 4 | warsztaty pedagog. | M.Woźniak |
11. | 22.02 | 17 | realioznawstwo | J.Banaszewska |
LISTA UCZESTNIKÓW PRZYGOTOWAŃ
do projektu Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II o numerze POWERVET-2017-1-PL01-KA102-036569 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe
Mobilność 1 – Słowacja (3ta – aranżacja wnętrz)
- BroyJessica
- Kozielec Weronika
- Krupska Joanna
- Michalski Wojciech
- Lupa Patrycja
- Pałaszczuk Agata
- Chudala Tomasz
- Markuszewska Sylwia
- Ogińska Agnieszka
- Waleska Jennifer
- Biżek Aleksandra
- Grund Weronika
- Kupiec Weronika
LISTA UCZESTNIKÓW PRZYGOTOWAŃ
do projektu Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II o numerze POWERVET-2017-1-PL01-KA102-036569 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe
Mobilność 2 – Słowacja (budownictwo)
Lista podstawowa.
- Kikta Maksym – 2tb
- Jobczyk Daniel – 2b
- Gaweł Maciej – 2tb
- Czechowska Edyta – 4tb
- Cichoń Jakub – 2tb
- Brzeźniak Kewin – 2tb
- Sordoń Mateusz – 2tb
- Oziębłowski Dawid – 2tb
- Bednarek Justyna – 4tb
- Czykieta Michał – 2b
- Kozica Arkadiusz – 2b
- Rudolf Anna – 4tb
Lista rezerwowa.
- Szymczyk Marcel – 2b
- Klimas Marcel – 2tb
LISTA UCZESTNIKÓW PRZYGOTOWAŃ
do projektu Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II o numerze POWERVET-2017-1-PL01-KA102-036569 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe
Mobilność 3 – Niemcy (aranżacja wnętrz, architektura krajobrazu, budownictwo)
Lista podstawowa.
- Mika Łukasz – 2tb
- Wiench Julia – 2tb
- Czyż Martyna – 2ta
- Jędrzejewska Paulina – 3ta
- Piechaczek Agnieszka – 3ta
- Wistuba Julia – 2ta
- Gebauer Magdalena – 2ta
- Janczyk Karolina – 2ta
- Kopiec Sandra – 2ta
- Młyńska Wiktoria – 2ta
- Pietrzak Alicja – 2tb
- Kozłowski Grzegorz – 3ta
- Soboń Magda – 3ta
- Surówka Anita – 3ta
- Hendzel Karolina – 3ta
- Szarejko Natalia – 2tb
- Guszpit Marta – 2ta
- Owczarek Oliwia – 2ta
- Skopek Natalia – 2ta
- Szymczak Kamila – 2ta
- Wilczek Agata – 2tb
Lista rezerwowa.
- Niezgoda Natalia – 3ta
- Rohn Kamila – 2ta
UWAGA – MAMY TO!!!
Z wielką radością informujemy, że projekt „Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II”został zatwierdzony do realizacji i dofinansowany z Funduszy Europejskich!!!
Kogo zapraszamy do udziału w projekcie?
Do udziału w projekcie zapraszamy uczniów:
– aranżacji wnętrz (klasy 2 i 3ta),
– architektury krajobrazu (klasy 4ta, 2tb),
– budownictwa (klasy 4tb, 2tb),
– monterów robót wykończeniowych w budownictwie (klasy 2 i 3b).
Co jest celem projektu?
W ramach projektu uczniowie zdobędą nowe kwalifikacje i udoskonalą te już zdobyte. Zajęcia przygotowawcze zakończą się dwutygodniowym wyjazdem na staż do Słowacji i Niemiec.
Celem projektu jest:
– podnoszenie poziomu kształcenia umiejętności i kompetencji kluczowych,
– budowanie potencjału kształcenia zawodowego nie tylko Zespołu Szkół Budowlanych, ale też na rynku edukacji lokalnej poprzez upowszechnianie dobrej praktyki,
– promowanie współpracy międzynarodowej i partnerstwa,
– promowanie mobilności uczniów jako doskonałej formy poszerzania umiejętności zawodowych, językowych i osobistych,
– modyfikacja programów nauczania, w efekcie zaś modernizacja systemu kształcenia w szkole,
– wprowadzenie innowacyjności w zawodzie technik aranżacji wnętrz
– poprawa jakości kształcenia języka obcego, szczególnie języka obcego zawodowego,
– inspirowanie nauczycieli do działań mających wpływ na jakościowy rozwój pracy z młodzieżą,
– budowanie ściślejszych związków, zacieśnianie współpracy między szkołą, pracodawcami a rynkiem pracy,
– podnoszenie poziomu wiedzy z zakresy znajomości innych kultur, krajów wśród uczestników projektu,
– poszerzanie możliwości rozwoju osobistego uczniów.
Jak zakwalifikować się do projektu (regulamin naboru)?
Nabór do projektu odbywa się w dwóch etapach. Etap I to wybór 45 uczestników przygotowań (28.08 – 10.09). Etap II odbędzie się w listopadzie 2017r. (mob.1 i 2) i lutym/marcu 2018r. (mob.3). Wówczas, na podstawie opracowanych przez zespół kryteriów, spośród 45 uczestników przygotowań wyłoni się grupę 38 uczestników stażu. Podział taki podyktowany jest zabezpieczeniem równych umiejętności uczestników, spośród których każdy ukończy zajęcia przygotowawcze, w razie gdyby któryś z nich z różnych przyczyn zrezygnował. Osoby uczestniczące w przygotowaniach (7 osób), które po podliczeniu otrzymanych punktów nie zakwalifikują się do wyjazdu na staż, stworzą więc listę rezerwową.
Każdy potencjalny uczestnik stażu będzie mógł otrzymać maksymalnie 140 punktów. Punkty przyznawane będą przez prowadzących zajęcia przygotowawcze, nauczycieli przedmiotów zawodowych, wychowawców, pedagoga.
Kryteria wyboru uczestników:
A. Etap I – max. 50 pkt.:
1. ocena z języka niemieckiego mająca określić poziom językowy uczestników – średniozaawansowany lub zaawansowany (max.20 pkt.: 20-6, 16-5, 12-4, 8-3, 4-2)
2. średnia ocen z przedmiotów zawodowych (max.15pkt.:15-6, 12-5, 9-4, 6-3, 3-2),
3. ocena z zachowania (max.15pkt.:15-6, 12-5, 9-4, 6-3, 3-2).
B. Etap II – (max 90 pkt)
4. aktywny udział w zajęciach zawodowego języka niemieckiego test (znajomość języka niemieckiego) (max.20 pkt),
5. aktywny udział w kursie realioznawstwa, ocena prezentacji multimedialnej (max.20 pkt),
6. aktywny udział uczestników w kursach zawodowych, praca (max.20 pkt),
7. opinia pedagoga po przeprowadzonych warsztatach (max.10 pkt),
8. wypełnienie ankiety dotyczącej przygotowań (10 pkt),
9. udział w wycieczkach zawodowych (10 pkt.)
Jakie jest dofinansowanie projektu?
Dofinansowanie projektu z UE:61208,00 EURO tj. 263592,25 PLN
SPOTKANIE INFORMACYJNO-REKRUTACYJNE ODBĘDZIE SIĘ 4.09 PO ROZPOCZĘCIU ROKU SZKOLNEGO W SALI NR 17. ZAPRASZAMY WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH I GORĄCO ZACHĘCAMY DO UDZIAŁU W PROJEKCIE!!!
Pytania proszę kierować do koordynatora projektu, p. Joanny Banaszewskiej.