POWER VET I NOWE UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW ZSB…
Uczniowie ZSB – technicy aranżacji wnętrz, budownictwa i architektury krajobrazu w ramach projektu POWER spędzili dwa tygodnie w Ośrodku Szkolenia Zakładu Promowania Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii. Jak można podsumować ten czas? MY jesteśmy zadowoleni i z NAS są zadowoleni.
Program pobytu sprawiał, że nie mogliśmy się nudzić. Od poniedziałku 5 marca do piątku 16 marca, przez cały czas – jak nie pracowaliśmy, to jeździliśmy na wycieczki zawodowe; jak nie wycieczki zawodowe, to rekreacyjne; jak nie wycieczki, to rozrywkowe wyjścia. Cały czas coś się działo.
W ramach praktyki uczyliśmy się przede wszystkim żmudnej, ciężkiej, ale efektownej sztuki brukowania – ćwiczyliśmy pomiary niwelatorem, na bazie rysunków technicznych układaliśmy bruk w różnorodnych strukturach. Nauczyliśmy się pracy z kamieniem naturalnym i betonem. Potrafimy ułożyć kostkę na powierzchni płaskiej, umiemy też łączyć ze sobą różne rodzaje kostki. Umiejętności te przydadzą się i w pracy architekta krajobrazu (w wykonywaniu obiektów małej architektury krajobrazu), i aranżera wnętrz (w tworzeniu patia czy tarasu), i budowlańca.
Wycieczki zawodowe również wiele nam dały – w parkach i budynkach użyteczności publicznej mogliśmy obserwować, w jaki sposób architekcie zaprojektowali i jak wykonano za pomocą brukowania projekty patia, ścieżek, placów. I tak zwiedziliśmy w Poczdamie Biosferę oraz park Sans Soucci, w Berlinie Ogród Botaniczny (największy w Europie).
Czas wolny zaplanowany był równie intensywnie. Zwiedziliśmy w Berlinie Potsdamer Platz, Reichstag, Bramę Brandenburską, pomnik Holocaustu, Czerwony Ratusz i Aleksander Platz. Sporo frajdy dały nam też zakupy w Primark. Oprócz tych atrakcji relaksowaliśmy się w Tropical Island, gdzie multum rozrywek sprawiło, że poczuliśmy się jak dzieci. Na miejscu natomiast mieliśmy dostęp do bilarda, tenisa stołowego i piłkarzyków – i tak aktywnie mogliśmy spędzać popołudnia.
Warto też wspomnieć o sympatycznych wieczorkach integracyjnych z młodzieżą niemiecką, kształcącą się w naszym ośrodku oraz z grupą Łotyszy, którzy – podobnie jak my – przebywali na stażu z projektu unijnego. Doświadczenia te otwierają nas na inne nacje i kultury.
Na zakończenie stażu uroczyście wręczono nam Certyfikaty Ośrodka Szkolenia, otrzymaliśmy podziękowania za solidną pracę. I… na horyzoncie zamajaczyło nam Opole…
Jakie są nasze wrażenia? Co można przekazać innym uczniom naszej szkoły?
Tylko jedno – bierzcie udział w projektach zawodowych, bo po prostu warto!!!
LISTA UCZESTNIKÓW STAŻU – NIEMCY, BRANDENBURG.
Lp. | Nazwisko i imię |
1. | Mika Łukasz – 2tb |
2. | Wiench Julia – 2tb |
3. | Czyż Martyna – 2ta |
4. | Jędrzejewska Paulina – 3ta |
5. | Wistuba Julia – 2ta |
6. | Gebauer Magdalena – 2ta |
7. | Janczyk Karolina – 2ta |
8. | Kopiec Sandra – 2ta |
9. | Młyńska Wiktoria – 2ta |
10. | Pietrzak Alicja – 2tb |
11. | Hendzel Karolina – 3ta |
12. | Guszpit Marta – 2ta |
13. | Owczarek Oliwia –2ta |
14. | Piechaczek Agnieszka – 3ta |
15. | Szymczak Kamila – 2ta |
16. | Rohn Kamila – 2ta |
17. | Klimas Marcel – 2tb |
18. | Jambor Dawid – 2tb |
NIE ZAPOMNIEĆ!!!
- dowodu osobistego / paszportu,
- karty NFZ,
- leków.
PROTOKÓŁ NABORU UCZESTNIKÓW MOBILNOŚCI
CZĘŚĆ 2 (wyjazd na staż)
projekt Otwarta Europa szansą rozwoju zawodowego uczniów opolskiej budowlanki – edycja II o numerze POWERVET-2017-1-PL01-KA102-036569 w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe
Komisja naboru po przeliczeniu punktów określonych w części 2 regulaminu naboru, ustaliła listę główną i rezerwową mobilności.
Mobilność 3 – Niemcy (2ta, 2ta, 3ta)
Nazwiska osób | Liczba punktów – max 80 pkt. | |
1 | Gebauer Magdalena | 78,5 |
2 | Skopek Natalia | 78,5 |
3 | Klimas Marcel | 76 |
4 | Owczarek Oliwia | 76 |
5 | Czyż Martyna | 75,5 |
6 | Wistuba Julia | 74 |
7 | Guszpit Marta | 73,5 |
8 | Kopiec Sandra | 73 |
9 | Młyńska Wiktoria | 72,5 |
10 | Jambor Dawid | 71 |
11 | Janczyk Karolina | 71 |
12 | Mika Łukasz | 71 |
13 | Wiench Julia | 71 |
14 | Rohn Kamila | 69,5 |
15 | Szymczak Kamila | 69 |
16 | Pietrzak Alicja | 68,5 |
17 | Jędrzejewska Paulina | 65,5 |
18 | Hendzel Karolina | 61,5 |
Lista rezerwowa:
- Piechaczek Agnieszka – 60,5
KIN-BALL – czym to się je?
SPRÓBUJEMY ??? – SPRÓBUJEMY!!!
Pozdrawiamy ze Słowacji:). Całość naszego pobytu chcieliśmy opisać po powrocie ze stażu, ale musimy, po prostu MUSIMY podzielić się z Wami wrażeniami z wczorajszego dnia. Po raz pierwszy w życiu zetknęliśmy się z grą zwaną kin-ball. Na początku podeszliśmy do niej nieufnie – dziwna gra, niejasne zasady, wielka piłka ( w domyśle – ciężka…)… A tu niespodzianka – piłka o średnicy 120cm waży tylko 1 kg. Zasady rozjaśniają się w trakcie trwania gry. Efekt? – nie chcieliśmy zejść z boiska! Świetny i bardzo ciekawy sposób na ruch, zresztą wymyślony w Kanadzie w latach 80-tych, by przeciwdziałać otyłości dzieci i znaleźć jakiś interesujący sposób rekreacji. W Polsce kin-ball nie jest znany, mamy więc szansę stać się u nas prekursorem tej dyscypliny! Tylko będziemy się uśmiechać do Pani Dyrektor, żeby zakupiła nam piłkę i hejaaaa, na boisko:).