Poczta sekretariat@zsbopole.pl Telefon (77) 474 54 54 Adres ul. Niemodlińska 40, 45-761 Opole | link do Vulcan link do strony BIP |

Erasmus+ 2025/2026

REGULAMIN  REKRUTACJI

do projektu Kompetencje uczniów to sukces nr 2025-1-PL01-KA121-VET-000329764 w ramach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe

 

Nabór do projektu odbywa się w dwóch etapach. Etap I to wybór 35 uczestników* przygotowań (10.10 – 31.10.2025 r.). Etap II obejmie przygotowania do wyjazdów na staże i zakończy się 31.01.2026 r. Wówczas, na podstawie opracowanych przez zespół kryteriów, spośród 35 uczestników przygotowań wyłoni się dwie grupy uczestników stażu: 15 osobową z architektury krajobrazu, budownictwa i renowacji zabytków (po 5 osób z każdego zawodu) i 14 osobową grupę z aranżacji wnętrz. Podział taki podyktowany jest zabezpieczeniem równych umiejętności uczestników, spośród których każdy ukończy zajęcia przygotowawcze, w razie gdyby któryś z nich z różnych przyczyn zrezygnował. Osoby uczestniczące w przygotowaniach (6 osób), które po podliczeniu otrzymanych punktów nie zakwalifikują się do wyjazdu na staż, stworzą więc listę rezerwową.

Każdy potencjalny uczestnik stażu będzie mógł otrzymać maksymalnie, w zależności od grupy stażowej, 78 punktów. Punkty przyznawane będą przez prowadzących zajęcia przygotowawcze, nauczycieli przedmiotów zawodowych, wychowawców, pedagoga, koordynatora.

Kryteria wyboru uczestników:

Etap I – max. 28 pkt.:

  1. ocena śródroczna z języka angielskiego mająca określić poziom językowy uczestników – średniozaawansowany lub zaawansowany (cel-4p., bdb –3p., db – 2p., dost – 1p., dop – 0p.),
  2. średnia ocen z przedmiotów zawodowych (między 6.0-5,0 – 3p.,4,9-4,0 – 2p., 3,9-3,0 – 1p., 2,9 – 2,0 – 0p.),
  3. ocena z zachowania (wzorowa – 3p., bardzo dobra – 2p., dobra – 1p., poprawne – 0p.),
  4. ocena frekwencji (powyżej 90% – 3p., 80-90% – 2p., 70-80% – 1p., 60-70% – 0p., poniżej 60% – zgłoszenie odrzucone),
  5. analiza sytuacji zdrowotnej, finansowej i rodzinnej (uczestnik z mniejszymi szansami) ustalonej przez wychowawcę klasy (0-3p.),
  6. analiza predyspozycji do wyjazdu, dokonana przez pedagoga szkolnego (0-2p.),
  7. informacja o udziale po raz pierwszy w projekcie Erasmus+ (0-2p.),
  8. aktywny udział w życiu szkoły (0-4p.),
  9. deklaracja podjęcia się różnych zadań w projekcie, wyrażona w ankiecie przygotowawczej (np. tworzenie prezentacji, plakatów, filmów, własne propozycje sposobu upowszechniania rezultatów i reklamy projektu) (0-2p.).
  10. podanie konkretnego sposobu przedstawienia projektu własnemu, lokalnemu środowisku (0-2p.)

W przypadku równej liczby punktów, zostaną porównane punkty przyznane w poszczególnych kategoriach. Spośród kandydatów, którzy zebrali jednakową liczbę punktów jako pierwsi zostaną umieszczeni ci, którzy otrzymali więcej punktów z preferowanych kryteriów. Kolejność preferencji kryteriów będzie następująca:

– ocena z zachowania,

– ocena z języka angielskiego,

– frekwencja,

– aktywny udział w życiu szkoły,

– sytuacja zdrowotno-rodzinno-finansowa (uczestnik z mniejszymi szansami),

– deklaracja podjęcia się różnych działań w projekcie,

– pomysł na upowszechnianie projektu we własnym środowisku,

– średnia ocen z przedmiotów zawodowych,

– predyspozycje do wyjazdu.

Jeśli będą jeszcze jakiekolwiek wątpliwości zostanie przeprowadzona z kandydatami na stażystów rozmowa kwalifikacyjna w języku angielskim. Jej wynik ostatecznie zadecyduje    o otrzymaniu miejsca na stażu.

Etap II – max. 50p.

  1. aktywny udział w zajęciach zawodowego języka angielskiego, test końcowy (max.10p.),
  2. aktywny udział uczestników w zajęciach zawodowych, ocena pracy zaliczeniowej (max.10p.),
  3. aktywny udział w kursie kulturowym, ocena prezentacji multimedialnej (max.10p.),
  4. aktywny udział uczestników w zajęciach pedagogicznych (max.10p.),
  5. aktywny udział w zajęciach języka hiszpańskiego (grupa hiszpańska) (max.10p.).

*informacja o zakładanej ilości uczniów – 17 uczniów z aranżacji wnętrz, 18 z architektury krajobrazu, budownictwa i renowacji zabytków.

* W przypadku równej liczby punktów po II etapie rekrutacji z kandydatami zostanie przeprowadzona dodatkowa rozmowa w języku angielskim. Gdyby nadal punktacja była taka sama, głos decydujący ma dyrektor i nauczyciel języka angielskiego (spoza grupy rekrutacyjnej). Opinię zespół odwoławczy podejmuje w oparciu o dokumentację projektową oraz szkolną (frekwencja, zachowanie, udział w życiu szkoły).

 

Czas  na  rozpoczęcie  nowego  projektu  Erasmus+!

Jeśli chcesz podróżować, zwiedzać, uczyć się języków a ponadto pogłębiać umiejętnościu zawodowe i należysz do klasy trzeciej lub czwartej technikum – zapraszam na spotkanie informacyjne projektu zawodowego Erasmus+, które odbędzie się 10.10 (piątek), w sali nr 4 (świetlica), na lekcji 4. Tam również posłuchasz wrażeń z zakończonego projektu i zapoznasz się z wymaganiami do obecnego.

Na spotkaniu otrzymasz formulasz zgłoszeniowy, podam Ci informacje dotyczące jego wypełniania i regulamiu, wg którego nabór zostanie przeprowadzony.

Zapraszam!

Koordynator – Joanna Tarczewska

 

 

Przewiń na górę
Przejdź do treści