Gry multimedialne
Zbliża się czas świąt i czas wolny od nauki. Jeżeli masz za dużo wolnego czasu i nie wiesz co zrobić z jego nadmiarem zachęcam do zapoznania się z poniższymi propozycjami gier multimedialnych. Gry te maja pomóc Tobie w zbadaniu predyspozycji zawodowych, pomóc w obraniu odpowiedniego kierunku rozwoju zawodowego.
Tajemnice Aeropolis – pozwalającej na zbadanie predyspozycji zawodowych. Celem gry Talent Game (bo pod taką nazwą również występuje) jest pomoc w wyborze zawodu, ułatwienie dokonania właściwego wyboru, obranie odpowiedniego kierunku rozwoju (to wszystko poprzez rozrywkę oraz przy pomocy rywalizacji). Tajemnice Aeropolis są przeznaczone dla trzech grup wiekowych uczniów: 6+, 12+ i 16+.
Talent Game to gra przygodowa w której uczniowie będą mieli możliwość wędrowania przez 6 krain symbolizujących różne nastawienie do kwestii zawodu: np. naukowe, artystyczne, czy społeczne.
Zwiastun gry:
https://www.youtube.com/watch?v=DzwkIFVxQFA#action=share
Grę można pobrać ze strony: http://talentgamedownload.pl/
Poradnik mój talent dostępny na stronie: http://www.paninformatyk.com.pl/wordpress/wp-content/uploads/2012/12/poradnik-dla-uczni%C3%B3w-m%C3%B3j-talent.pdf
Klocki wiedzy, umiejętności i kompetencji – to kolejna gra multimedialna której celem jest wspomaganie procesu samopoznawania i określania predyspozycji, zainteresowań zawodowych i uzdolnień przedsiębiorczych, syntezowania informacji o sobie oraz umożliwienie wirtualnego doświadczenia siebie w rolach zawodowych przez gracza – ucznia lub osobę dorosłą. Reguły gry wymagają wykorzystania kompetencji nabywanych nie tylko w toku edukacji formalnej i pozaformalnej, ale również nieformalnej, szczególnie zaś umiejętności radzenia sobie ze zmianą i niespodziewanymi zdarzeniami życiowymi.
Podstawą gry jest baza wybranych 25 zawodów (z nowej Klasyfikacji Zawodów Szkolnictwa Zawodowego) wraz z zestawami klocków zawierającymi opisy wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do wykonywania poszczególnych zawodów. Zadaniem gracza jest ułożenie z klocków kariery osoby reprezentującej wylosowany zawód. Klocki zawierają informacje o kluczowych w danym zawodzie umiejętnościach, czynnościach, doświadczeniu, ścieżce edukacyjnej oraz predyspozycjach zawodowych (cechach) osoby go wykonującej. Kulminacyjnym momentem gry, nawiązującym do koncepcji uczenia się z nieplanowanych zdarzeń J. Krumboltza, jest pojawienie się nieprzewidzianego zdarzenia w życiu zawodowym osoby, której karierę układa gracz. W tym momencie zbudowana dotychczas figura – wyobrażająca jej karierę – rozpada się, a gracz z pozostałych klocków musi skonstruować nowy układ. To wydarzenie jest pewną symulacją doświadczania przeszkód, jakie napotykamy w rzeczywistym życiu zawodowym oraz poszukiwania sposobów radzenia sobie z nimi.
Link do gry: http://www.klockikariery.ore.hm.pl/
Praca czeka w rzemiośle– to dwie gry, które przybliżą gracza do zdobycia wiedzy o rzemiośle.
Gra „E-rzemieślnik”
Pola gry planszowej tworzą mini gry. Gracz rzucając kostką porusza się po planszy. W zależności na jakim polu zatrzyma się, uruchomi losowo wybraną mini grę.
Na planszy znajdowują się następujące rodzaje pól:
– pola zielone (powodują przesunięcie do przodu);
– pola czerwone (powodują przesunięcie do tyłu);
– pole czarne (powodują cofnięcie do pola START);
– pola oznaczone graficznymi symbolami zawodów i rodzaju mini gier (powodują przejście do mini gier)
Gra „Miliard w rzemiośle”
Zadaniem gry będzie sprawdzenie wiedzy, którą grający zdobył w grze „E-rzemieślnik”. Gra będzie składać się z trzech etapów. Każdy kolejny etap będzie różnił się od poprzedniego stopniem trudności począwszy od najłatwiejszego przez średni do najtrudniejszego. Zadaniem grającego będzie odpowiedzieć na pytanie poprzez wybranie poprawnej odpowiedzi z czterech zaproponowanych przez system.
Gry dostępne na stronie: http://gra.spolecznerzemioslo.pl/
Życzę spokojnych, radosnych i ciepłych Świąt Wielkanocnych!
Ewa Tulej – doradca zawodowy ZSB