sekretariat@zsbopole.pl (77) 474 54 54 ul. Niemodlińska 40, 45-761 Opole | |

POWER 2019 (PMU)

W zdrowym ciele, zdrowy duch – podsumowanie projektu.

Pierwszy projekt POWER PMU dobiegł końca. Był to innowacyjny  projekt, który skupił się na poszerzaniu umiejętności językowych, sportowych, międzykulturowych i personalnych.

Projekt rozpoczął się w Zespole Szkół Budowlanych im. Papieża Jana Pawła II 1 września 2019 r. Projekt realizowany był w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój – „Ponadnarodowa Mobilność Uczniów” (POWER PMU).

Pomysł narodził się podczas ubiegłorocznej burzy mózgów, podczas której nauczyciele wychowania fizycznego ZSB zastanawiali się, w jaki sposób zachęcić młodzież do aktywnego udziału w zajęciach sportowych. Śledząc tendencje, już od wielu lat w zakresie uprawiania aktywności fizycznej polskiej młodzieży, widoczny jest wyraźny spadek. Powody tego stanu rzeczy są różne: niechęć do aktywności, otyłość, często powodująca wstyd, zainteresowanie tzw. ”biernym” sportem – grami komputerowymi, transmisjami tv. Statystyki alarmują – młodzież coraz rzadziej czynnie uprawia sport. Postanowiliśmy w jakiś sposób przeciwdziałać tym tendencjom. I tu z pomocą przyszły projekty zawodowe realizowane już od lat w ZSB. Podczas ich realizacji poznaliśmy fantastycznego partnera w Żylinie, na Słowacji. W trakcie staży zawodowych Słowacy zapoznali nas z kin-ballem, kanadyjską grą zespołową, właściwie zupełnie nieznaną w Polsce a Nowa Trybuna Opolska była medium, za pomocą którego po raz pierwszy pokazaliśmy, na czym ona polega.Projekt POWER PMU dał nam możliwość starania się, by przenieść kin-ball na grunt polski. Udało nam się wygrać projekt zatytułowany „W zdrowym ciele, zdrowy duch” i od 1 września realizowaliśmy go w ZSB. Aby „dopełnić ciało duchem” sport postanowiliśmy również dopełnić nauką języka angielskiego. Określiliśmy więc istotne cele, które chcieliśmy osiągnąć:

– zachęcenie do różnorodnych form aktywności fizycznej,

– rozwój kompetencji w zakresie języka angielskiego,

– wskazanie cech zdrowego stylu życia, nakłanianie do przestrzegania jego zasad,

– rozwój kompetencji personalnych, międzykulturowych i społecznych.

Projekt dzielił się na trzy części: przygotowania do wyjazdu (etap 1), wyjazd szkoleniowy (etap 2) oraz upowszechnianie projektu (etap 3). W trakcie przygotowań, uczniowie zapoznali się z miejscem swojej mobilności, poznali też podstawy gry kin-ball oraz rozwijali w języku angielskim tematykę zdrowego stylu życia. 8 grudnia wyjechaliśmy do Słowacji, aby na miejscu uczyć się kin-balla. Gra ta jest niezmiernie popularna u naszego południowego sąsiada, ich liga również należy do jednych z najlepszych na świecie, stąd też uczyliśmy się u bardzo doświadczonego partnera. Podczas pobytu w Żylinie nasi uczniowie codziennie odbywali zajęcia z języka angielskiego razem z uczniami słowackimi oraz zajęcia sportowe, podczas których opanowali zasady gry oraz przygotowali instrukcję gry i film instruktażowy, wykorzystany później w upowszechnianiu gry w Opolu. Ponadto opracowali też słownik polsko – angielski zdrowego stylu życia. Po powrocie zadaniem naszych uczestników było przekazanie swojej wiedzy i umiejętności pozostałym uczniom ZSB i zaproszonym gościom. Zorganizowane zostały więc warsztaty sportowe „Dzień POWER” i w ten sposób uczestnicy projektu zachęcali innych do poznania i uprawiania gry sportowej, która nie wymaga od uczestników jakiś specjalnych predyspozycji. Gra jest dla wszystkich, niezależnie od wieku i płci, każdy może ją uprawiać. Warsztaty były bardzo udane, uczestnicy biorący w nich udział – zadowoleni.

Projekt najlepiej podsumowali sami jego uczestnicy. Sandra Kopiec, uczennica IV klasy, tak wspomina wyjazd na Słowację: Pomimo tego, że wyjazd trwał zaledwie tydzień, mieliśmy możliwość poznania innej kultury oraz poszerzenie wiedzy z języka angielskiego. Moje wrażenia są bardzo pozytywne – dzięki temu wyjazdowi mogłam zetknąć się z taką grą jak kin-ball jak i również poznać system nauczania słowackiej szkoły. Poszerzyło to moją wiedzę oraz zmieniło sposób patrzenia na pewne sprawy. Bardzo miło wspominam ten wyjazd. Karolina Karkos, uczennica klasy drugiej z kolei tak ocenia wyjazd: najlepiej wspominam przygotowania  do całej koncepcji kin-balla: początkowe rozgrzewki dawały w kość, lecz były mega śmieszne. Pozytywnie oceniam  ciekawą współpracą między naszą szkołą a słowacką. Samo zaznanie się z tamtymi ludzi było ciekawym przeżyciem. Kompetencje, które rozwinął we projekt to przede wszystkim umiejętność pracy w grupach, komunikację z innymi (również w języku angielskim)  i wyszukiwanie informacji. Przyznam że ciekawie by było jeszcze raz powrócić do tamtych rejonów i chciałabym bliżej zaznajomić się z kulturą i tradycjami słowackimi. Podsumowując, mam ciepłe i miłe wspomnienia związku z projektem 🙂

I tak – pierwszy projekt POWER PMU dobiegł końca, choć działania upowszechniające – nie. Po powrocie z kwarantanny mamy zamiar zorganizować warsztaty sportowe, na które zaproszone są szkoły z Opola i spoza Opola. Chcemy, by kin-ball przyjął się u nas jako jedna z ciekawszych i niewymagających specjalnych uzdolnień form ruchu, chcemy, by gra ta na stałe wpisała się w zajęcia sportowe polskiej szkoły.

Projekt najlepiej podsumowali sami jego uczestnicy. Sandra Kopiec, uczennica IV klasy, tak wspomina wyjazd na Słowację: Pomimo tego, że wyjazd trwał zaledwie tydzień, mieliśmy możliwość poznania innej kultury oraz poszerzenie wiedzy z języka angielskiego. Moje wrażenia są bardzo pozytywne – dzięki temu wyjazdowi mogłam zetknąć się z taką grą jak kin-ball jak i również poznać system nauczania słowackiej szkoły. Poszerzyło to moją wiedzę oraz zmieniło sposób patrzenia na pewne sprawy. Bardzo miło wspominam ten wyjazd. Karolina Karkos, uczennica klasy drugiej z kolei tak ocenia wyjazd: najlepiej wspominam przygotowania  do całej koncepcji kin-balla: początkowe rozgrzewki dawały w kość, lecz były mega śmieszne. Pozytywnie oceniam  ciekawą współpracą między naszą szkołą a słowacką. Samo zaznanie się z tamtymi ludzi było ciekawym przeżyciem. Kompetencje, które rozwinął we projekt to przede wszystkim umiejętność pracy w grupach, komunikację z innymi (również w języku angielskim)  i wyszukiwanie informacji. Przyznam że ciekawie by było jeszcze raz powrócić do tamtych rejonów i chciałabym bliżej zaznajomić się z kulturą i tradycjami słowackimi. Podsumowując, mam ciepłe i miłe wspomnienia związku z projektem 🙂

I tak – pierwszy projekt POWER PMU dobiegł końca, choć działania upowszechniające – nie. Po powrocie z kwarantanny mamy zamiar zorganizować warsztaty sportowe, na które zaproszone są szkoły z Opola i spoza Opola. Chcemy, by kin-ball przyjął się u nas jako jedna z ciekawszych i niewymagających specjalnych uzdolnień form ruchu, chcemy, by gra ta na stałe wpisała się w zajęcia sportowe polskiej szkoły.

KIN-BALL  –  FILM  INSTRUKTAŻOWY

Zapraszamy do zapoznania się z zasadami gry kin-ball, kolejnym efektem projektu “W zdrowym ciele, zdrowy duch”. Wkrótce relacja z podsumowania projektu.

 

 

EFEKTY  POWER-a…

Z prawdziwą przyjemnością prezentujemy Wam pierwsze efekty naszego projektu – słownik w wersji polskiej i angielskiej głównego tematu naszego projektu – zdrowego stylu życia oraz instrukcję gry kin-ball również w obu językach. Dziękuję za doskonałe przygotowanie i zaangażowanie uczestnikom projektu. Finalny efekt – film instruktażowy zaprezentujemy już wkrótce.

W środę 26.02 odbędzie się Słowacki Dzień POWER-a, w ramach którego podsumujemy projekt i przeprowadzimy sportowe warsztaty. Instrukcja gry kin-ball en Instrukcja gry kin-ball pl słownik słownik

 

 

PO WER  to  POWER!!!

            Dobiegła końca nasza słowacka przygoda z projektem PO WER – PMU (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój – Ponadnarodowa Mobilność Uczniów) „W zdrowym ciele, zdrowy duch”. Do naszego partnera – słowackiej średniej szkoły budowlanej – pojechaliśmy w niedzielę, 8.12.2019 r. Koordynator projektu powitał nas ciepło i po rozlokowaniu się w internacie, zabrał na kolację do pizzerii, gdzie po dobrym i sytym jedzeniu potwierdziliśmy szczegóły pobytu.

Nasz tydzień był bardzo pracowity – codzienne zajęcia w szkole trwały sześć godzin, a po południu podsumowanie pracy z koordynatorem projektu jeszcze jedną godzinę. Oczywiście popołudniami mieliśmy też dobrze zorganizowany czas wolny – zwiedziliśmy Żylinę, byliśmy na kręglach czy w uzdrowisku Afrodite w Rajeckich Teplicach, gdzie w gorących wodach termalnych relaksowaliśmy się po trudach dnia.

Jak wyglądał nasz tydzień pracy? Codziennie mieliśmy trzy godziny zajęć z języka angielskiego, podczas których przygotowywaliśmy materiał do słownika „Zdrowy styl życia”, zawierający tematykę od sportu, diety, rekreacji po zagrożenia zdrowia czy korzyści płynące ze zdrowego stylu życia oraz przygotowywaliśmy się do opracowania instrukcji gry kin-ball – naszego głównego celu projektu. Następnie mieliśmy trzy godziny zajęć sportowych, przygotowujących nas do roli instruktorów gry kin-ball, którą zamierzamy pokazać naszym kolegom i koleżankom w szkole po powrocie ze Słowacji. W ostatnich dwóch dniach oprócz ćwiczeń, przygotowywaliśmy też materiał do filmowej instrukcji gry.

W piątek, na zakończenie zajęć, wręczono nam certyfikaty ukończenia mobilności, które, oprócz dokumentów Europass Mobilność, będą naszym dodatkowym atutem po ukończeniu szkoły, na rynku pracy. Podziękowaliśmy naszemu partnerowi za świetnie przygotowany czas, sami również otrzymaliśmy od niego doskonałą ocenę za kolejną, bardzo sympatyczną i pracowitą, grupę uczniów.

Gorący liczymy więc na to, że nie jest to nasz ostatni wspólny projekt, a Porozumienie o Współpracy, które mamy podpisane, przyniesie nam następne doskonałe wrażenia w kolejnych ciekawych przedsięwzięciach.

 

 

OGROMNY  SUKCES  BUDOWLANKI!!!

Z prawdziwą przyjemnością chcemy się z Państwem podzielić wyjątkową informacją. W lipcu tego roku otrzymaliśmy diwie nominacje do ogólnopolskiej nagrody EduInspiracje 2019. Nagroda ta przyznawana jest za najlepsze projekty w Polsce, w różnych kategoriach, w tym w naszej – kształcenia zawodowego. Nominacje otrzymaliśmy w kategoriach Erasmus+ Edukacja Zawodowa oraz POWER Edukacja Zawodowa. Już te informacje przyprawiły nas o zawrót głowy, ponieważ oznaczało to, że nasze dwa projekty znalazły się w gronie pięciu najlepszych projektów zawodowych w Polsce.

3 grudnia w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbyła się uroczysta Gala wręczenia nagród, na którą wszyscy nominowani zostali zaproszeni. I Gala ta pozostanie na długo w naszej pamięci. Gdy wyczytano nominowanych w naszej kategorii, nasze odczucia krążyły między nadzieją a zwątpieniem. Gdy usłyszeliśmy – “Zwycięzcą w kategorii Edukacja Zawodowa został… Zespół Szkół Budowlanych im. Papieża Jana Pawła II z Opola” nasza radość nie miała końca! Nagrodę wręczył Minister Edukacji Narodowej, Dariusz Piontkowski wraz z Dyrektorem Generalnym Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, dr Pawłem Poszytko. Dyrektor ZSB, Violetta Szczepkowska, z radością podziękowała za to wyróżnienie, zwracając uwagę na to, iż zgodnie z hasłem konkursu “Działam i inspiruję” nauczyciele naszej szkoły są w tych obszarach wyjątkowi.

Cieszymy się z nagrody, ponieważ mamy odczucie, że nasza ośmioletnia praca w dziedzinie projektów przyniosła niesamowity efekt, została doceniona i dodała nam skrzydeł do dalszych wysiłków.

Wszystkim osobom, które mają wpływ na efekty naszych projektów serdecznie gratulujemy. To nasza wspólna nagroda!

 

 

WYNIKI  REKRUTACJI – cz.2
do projektu W zdrowym ciele, zdrowy duch o numerze POWER-2019-1-PMU-1184

Komisja  naboru  po przeliczeniu punktów określonych w części 2 regulaminu naboru, ustaliła listę główną i rezerwową zadania.

Lista główna

Nazwiska  osób Liczba punktów – max 80 pkt.
1. Kopiec Sandra 4ta 78,5
2. Kyrychuk Artem 3ta 76,5
3. Młyńska Wiktoria 4ta 76,5
4. Rudenko Anastasia 3ta 76,5
5. Załoga Justyna 4ta 76,5
6. Kinder Marcin 4ta 74,5
7. Karkos Karolina 2ta 74
8. Dudek Wanessa 2ta 73,5
9. Szymczak Kamila 4ta 72,5
10. Skwara Julia 3ta 70,5
11. Dryjska Justyna 3ta 65,5
12. Paperniuk Natalia 3ta 64

 

Wyżej wymienieni uczniowie zostali zakwalifikowani do mobilności. – gratulujemy!!!

Przypominam, że spotkanie z uczestnikami i ich rodzicami w sprawie wyjazdu 2.12.2019 r. o godzinie 16.30 w sali nr 17.

 

Lista rezerwowa

Nazwiska  osób Liczba punktów – max 80 pkt.
      1 Miś Natalia 3ta 29,5
2 Wistuba Julia 4ta 8

 

WYNIKI  REKRUTACJI
do projektu W zdrowym ciele, zdrowy duch o numerze POWER-2019-1-PMU-1184

Komisja  naboru  po przeliczeniu punktów określonych w części 1 regulaminu naboru, ustaliła listę główną i rezerwową zadania.

Nazwiska  osób Liczba punktów – max 33 pkt.
1. Kopiec Sandra 4ta 30
2. Szymczak Kamila 4ta 29
3. Miś Natalia 3ta 28
4. Załoga Justyna 4ta 28
5. Młyńska Wiktoria 4ta 27
6. Rudenko Anastasia 3ta 27
7. Wistuba Julia 4ta 27
8. Kinder Marcin 4ta 26
9. Dryjska Justyna 3ta 25
10. Kyrychuk Artem 3ta 25
11. Karkos Karolina 2ta 24
12. Paperniuk Natalia 3ta 23
13. Skwara Julia 3ta 23
14. Dudek Wanessa 2ta 21
15. Łukieńczyk Maciej 2tb 20

 

Wyżej wymienieni uczniowie zostali zakwalifikowani do zajęć przygotowawczych. Po przeprowadzeniu zajęć przygotowawczych, w II etapie naboru, z grupy zostanie wyłonionych 12 uczniów wyjeżdżających do Słowacji.

Lista rezerwowa

Nazwiska  osób Liczba punktów – max 33 pkt.
      1 Polak Małgorzata 3ta 19
2 Nowak Aleksandra 2tb 17
3 Różycki Adrian 2b 8

 Harmonogram zajęć przygotowawczych ukaże się na tablicy projektu.

 

 

REGULAMIN  REKRUTACJI

do projektu W zdrowym ciele, zdrowy duch o numerze POWER-2019-1-PMU-1184

 

Nabór do projektu odbywa się w dwóch etapach. Etap I to wybór 15 uczestników przygotowań (wrzesień 2019 r.). Etap II odbędzie się na przełomie listopada/grudnia 2019r. Wówczas, na podstawie opracowanych przez zespół kryteriów, spośród 15 uczestników przygotowań wyłoni się grupę 12 uczestników stażu. Podział taki podyktowany jest zabezpieczeniem równych umiejętności uczestników, spośród których każdy ukończy zajęcia przygotowawcze, w razie gdyby któryś z nich z różnych przyczyn zrezygnował. Osoby uczestniczące w przygotowaniach (3 osoby), które po podliczeniu otrzymanych punktów nie zakwalifikują się do mobilności, stworzą więc listę rezerwową.

Każdy potencjalny uczestnik stażu będzie mógł otrzymać maksymalnie 103 punkty. Punkty przyznawane będą przez prowadzących zajęcia przygotowawcze, nauczycieli przedmiotów zawodowych, wychowawców, pedagoga.

Kryteria wyboru uczestników:

  1. Etap I – max. 33 pkt.:
  2. ocena końcoworoczna z języka angielskiego mająca określić poziom językowy uczestników – średniozaawansowany lub zaawansowany (cel. – 6p., bdb – p.5, db – 4p., dost – 3p., dop – 1p.),
  3. ocena z wychowania fizycznego (powyżej 5,0 – 6p., 4,5-5,0 – 5p., 4,0-4,4 – 4p., 3,5-3,9 – 3p., 3,0-3,4 – 2p, 2,5-3,0 – 1p.),
  4. ocena z zachowania (wzorowa – 5p., bardzo dobra – 4p., dobra – 3p.),
  5. analiza sytuacji finansowej i rodzinnej, ustalona przez wychowawcę klasy (0-5p.),
  6. analiza predyspozycji do wyjazdu, dokonana przez pedagoga szkolnego (0-3p.),
  7. deklaracja podjęcia się różnych zadań w projekcie, wyrażona w ankiecie przygotowawczej (np. tworzenie prezentacji, plakatów, filmów, własne propozycje sposobu upowszechniania rezultatów i reklamy projektu) (0-5p.),
  8. aktywny udział w życiu szkoły, również sportowym (0-3p.).

W przypadku równej liczby punktów, zostaną porównane punkty przyznane w poszczególnych kategoriach. Spośród kandydatów, którzy zebrali jednakową liczbę punktów jako pierwsi zostaną umieszczeni ci, którzy otrzymali więcej punktów z preferowanych kryteriów. Kolejność preferencji kryteriów będzie następująca:

– ocena z zachowania,

– deklaracja podjęcia się różnych działań w projekcie,

– ocena końcoworoczna z języka angielskiego,

– sytuacja rodzinno-finansowa,

– ocena z wychowania fizycznego,

– aktywny udział w życiu szkoły,

– predyspozycja do wyjazdu.

  1. Etap II – max 70p.
  2. aktywny udział w zajęciach języka angielskiego, ocena zadania  (max.20p.),
  3. aktywny udział w zajęciach sportowych, ocena testu  (max.20p.),
  4. aktywny udział w kursie kulturowym, ocena zadania (max.20p.),
  5. aktywny udział uczestników w zajęciach pedagogicznych (max.10p.),

* W przypadku równej liczby punktów po II etapie rekrutacji z kandydatami zostanie przeprowadzona rozmowa w języku angielskim. Gdyby nadal punktacja była taka sama, głos decydujący ma dyrektor i nauczyciel języka angielskiego (spoza grupy rekrutacyjnej). Opinię zespół odwoławczy podejmuje w oparciu o dokumentację projektową oraz szkolną (frekwencja, zachowanie, udział w życiu szkoły).

UWAGA!!! 

Rekrutacja do projektu!!!

Zgodnie z ogłoszeniem naboru do udziału w projekcie W zdrowym ciele, zdrowy duch w dn. 2.09.2019 przypominamy o zgłoszeniach do językowo-sportowego projektu. Karty zgłoszenia są do pobrania u nauczycieli wychowania fizycznego. Po wypełnieniu kart przez uczestników, karty oddajemy nauczycielom wf, wychowawcom lub koordynatorowi projektu – Joannie Banaszewskiej. Wyniki naboru opublikujemy na stronie internetowej oraz tablicy POWER Kin-ball na przełomie września i października. Termin oddania kart zgłoszeniowych – wtorek 24.09.2019 r.!!!

Przypominamy: projekt trwa od września 2019 do lutego 2020 roku. Obejmuje poszerzenie umiejętności językowych, pogłębianie wiedzy z zakresu gry zespołowej kin-ball i przeniesieniu tej gry na grunt polski. Głównym punktem projektu jest tygodniowy wyjazd na Słowację (Żylina), podczas którego będziemy ćwiczyć język angielski ze słowackimi uczniami oraz poznawać zasady gry w kin-ball. Po powrocie z mobilności zapoznamy z grą pozostałych uczniów ZSB oraz uczniów zaproszonych szkół.

Zapraszamy – czeka nas dobra zabawa!!!

Kolejny  projekt  nasz!!!  Zagraj  z  nami  w  Kin-ball!!!

Z radością informujemy, że udało nam się wygrać kolejny projekt dla uczniów! Tym razem nie zawodowy! Projekt dla wszystkich, którzy chcą poduczyć się angielskiego, ale przede wszystkim chcą realizować się sportowo.

Z czym związany jest projekt?

Na świecie coraz większą popularność zdobywa gra zespołowa nazywająca się Kin-ball. W Polsce nie jest w ogóle znana i naszym celem jest nauczenie się jej zasad i przeniesienie jej na nasz grunt. Nasi uczniowie z projektów Erasmus+ i POWER mieli już okazję przekonać się jak bardzo emocjonująca to gra…

W jaki sposób to osiągniemy?

Pojedziemy do naszych przyjaciół do Żyliny – Słowacja jest jednym z krajów, który przoduje w rozwoju Kin-balla. Tam właśnie będziemy uczyć się zasad gry i stamtąd przywieziemy ją do Polski. Tygodniowy wyjazd już w grudniu. Wszystkich chętnych zapraszamy po więcej informacji na początku września, zachęcamy też do śledzenia strony internetowej. Projekt kierowany jest do wszystkich uczniów klas II i III Publicznego Technikum i Szkoły Branżowej.

Prezentacja sportu na stronie naszego partnera – Strednej Odbornej Skoly Stavebnej (Żylina, Słowacja): https://www.sosstavebna.sk/prezentacia-sportu-kin-ball-na-nasej-skole/

 

 

 

Przewiń do góry
Skip to content