VIVA  LA  ESPAÑA!!! czyli część 4 (wspomnieniowa) relacji z hiszpańskiego stażu…

Mimo iż od powrotu z Hiszpanii upłynęło trochę czasu, chcemy uzupełnić relację o wydarzenia drugiego tygodnia. Czas ten upływał i na pracy, i na zwiedzaniu. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności zawodowe, językowe i międzykulturowe. Wzięli też udział w kolejnych warsztatach językowych, które odbyły się na zasadach gry miejskiej. Grupa, podzielona na mniejsze zespoły musiała wykonać kilkanaście zadań, do których polecenia zapisane były w języku angielskim i hiszpańskim. Zwyciężyła grupa w składzie Dominika Mielniczuk, Justyna Załoga, Martyna Czyż, Dominika Nawrat, Sandra Kopiec, Wiktoria Dziony.

Drugi tydzień poświęcony był też na zwiedzanie ciekawostek Granady. Jedno popołudnie poświęciliśmy  na zwiedzanie dzielnicy żydowskiej – Realejo, słynącej z niezwykłych murali. Poznaliśmy dzieła jednego z najbardziej znanych w Hiszpanii artystów, El Niño de las Pinturas, słynącego z oryginalnych graffiti oraz wielu innych, z racji charakteru Street-Art, anonimowych twórców.

W kolejne popołudnie wspinaliśmy się ścieżkami cygańskiej dzielnicy Sacromonte. Ciekawostką jest to, że w zboczach gór, w naturalnie powstałych jaskiniach żyją wolni duchem ludzie z całego świata. Ze wzgórz górujących nad miastem roztaczał się fantastyczny widok na całą Granadę.

Na koniec pobytu nasi gospodarze przygotowali dla nas ucztę duchową i cielesną. Na uroczystości rozdania certyfikatów mogliśmy jeszcze raz spróbować hiszpańskich specjałów i posłuchać przyjemnego koncertu (gitara i śpiew). Nasi stażyści po raz kolejny zostali fantastycznie ocenieni przez partnera. Również pracodawcy byli z naszych uczniów wyjątkowo zadowoleni, dowodem czego była m.in. specjalna nagroda, którą Dominika Nawrat otrzymała od swojego szefa.

Bardzo zadowoleni wróciliśmy do Polski, postanawiając po raz kolejny brać udział we wszystkich projektach Erasmus+, w których będzie taka możliwość. Każdy ze społeczności szkolnej widzi korzyści takich staży – uczniowie po raz kolejny są wyjątkowo zadowoleni z praktyki, nauczyciele z większych umiejętności uczniów a sama szkołą poszczycić się może kolejnym dobrze zrealizowanym projektem.

Jeszcze raz serdecznie dziękujemy za zorganizowanie nam rewelacyjnego pobytu wszystkim członkom Mobility Projects, w szczególności Magdzie, Noemi, Ani i Hani – dzięki Wam było to fantastyczne doświadczenie.